شرکت مهندسین مشاور و بازرسی فنی تارادیس تابش آزما (TTA) با استعانت از پروردگار متعال، در راستای بهبود کیفیت آموزش تست های غیر مخرب و همچنین توسعه و ارتقاء سطح خدمات، مشاوره و بازرسي فني و با هدف ایجاد دنیای امن تر از طریق فراهم کردن خدمات NDT و بازرسی با کیفیت مطلوب در هر زمان ممکن با همّت جمعی از مهندسان و متخصصان فنی توانست نمایندگی شرکت A-STAR(ASTC) سنگاپور را که یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه مشاوره، آموزش و بازرسی در کاربردهای NDT به صورت معمولی و پیشرفته بوده و دارای نمایندگی هایی  در شرق آسیا، خاورمیانه و کشورهای جنوبی آسیا می باشد را اخذ نماید.

در همین راستا و بواسطه اخذ این نمایندگی مهم مفتخریم که برای اولین بار در ایران به عنوان  مركز آموزش (RTC) و مركز آزمون (AEC) انجمن تست های غیر مخرب انگلیس(BINDT) معتبر ترین دوره های آموزشی سطح II و III تست های غیر مخرب در دنیا را که تحت نظر BINDT برگزار مي شود، برای مهندسین و متخصصان لایق کشورمان در داخل کشور عزیزمان ایران برگزار و گواهینامه های PCN Level II & III را كه مستقيما از طرف BINDT صادر مي شود، به قبول شدگان اعطا نماییم.

رویای ما ایجاد دنیایی امن‌ تر به وسیله پیشرفت اعتبار محصول از طریق خروجی با کیفیت ما در هر کاری است که انجام می‌دهیم. لذا ما با صنایع فراساحلی،نفت و گاز، پتروشیمی، پالایشگاه، کشتی سازی و غیره که در آنها، NDT روش اصلی برای اطمینان از صحت محصول است بواسطه انتقال دانش روز دنیا به داخل کشور و انجام روش های پیشرفته تست های غیر مخرب نظیر PAUT، TOFD، MFL، IRIS، ACFM، RFECT علاوه بر روش های معمول، همکاری می‌کنیم. موفقیت ما توسط کارکنان ما و تعهد آنها به دستیابی نتایج مطلوب به وسیله برتری در طراحی، اجرا و عملکرد در تمام پروژه‌های ما تضمین شده است. ما تلاش می کنیم با کار خلاقانه و ارائه پیشنهادهای بازرسی سفارشی شده، در این زمینه متفاوت باشیم.

انجمن تست های غیرمخرب انگلیس (BINDT)

انجمن تست های غیرمخرب انگلیس (BINDT)، یک موسسه مستقل ارائه دهنده گواهینامه تایید شده است که با معیارهای استانداردهای اروپایی ISO 17024 تطابق دارد. این موسسه از دهه ۱۹۸۰ در زمینه تایید صلاحیت کارکنان فعالیت داشته و در سال ۱۹۹۲ با هدف رعایت الزامات ISO 9712 اقدام به تدوین دستورالعمل تایید صلاحیت کارکنان تحت عنوان PCN نمود.

تایید صلاحیت مربوط به کارکنان در زمینه NDT از طریق سازمان های واجد شرایط تشخیص صلاحیت (AQB) و مراکز آزمون آنها (AEC) و آموزش در شبکه ای از سازمان های آموزشی مورد تایید (ATO) و مراکز آموزشی آنها (RTC) انجام شده که در لیست سازمان های مورد تایید BINDT آورده شده است.

PCN چیست؟

PCN گواهی نامه ای بین المللی و قابل اعتماد برای تایید صلاحیت تکنسین های NDT و افراد بازرس بوده و علاوه بر اینکه الزامات استاندارد ISO 9712 را برآورده می کند، منطبق با الزامات استاندارد ISO 9001 در رابطه با شایستگی، آگاهی و آموزش می باشد. از این رو نشان می دهد شخص دارنده گواهی PCN، برای انجام وظایف مربوط به بازرسی که در سندهای کتبی مربوط آمده، صلاحیت داشته و توانایی او برای تشخیص عیوب و برآورده کردن الزامات مربوط به بازرسان، مورد تایید است.

 مقایسه دو روش تایید صلاحیت

 

۱- تایید صلاحیت داخلی (کارفرما محور) به عنوان مثال SNT-TC-1A

تایید صلاحیت داخلی به این معناست که طرح موجود برای امتحان و اعطای گواهینامه توسط روش کارفرما انجام می شود. این روش معمولا توسط شخص واجد شرایط مستقل که یا توسط کارفرما استخدام شده یا مشاور خارجی است، تولید و پیاده سازی می شود. مزیت اصلی این روش این است که کارفرما با نیازهای بازرسی خود می تواند اطمینان حاصل کند که پرسنل آن ها تنها در قسمت های مربوط به بازرسی دارای صلاحیت هستند.

۲- تایید صلاحیت شخص ثالث مستقل، منطبق با استانداردهای بین المللی و اروپایی به عنوان مثال PCN

سیستم تایید صلاحیت شخص ثالث مستقل به این معناست که پرسنل باید در امتحاناتی نمره قبولی کسب کنند که توسط سازمان واجد اعطای مدرک طراحی و برگزار می شود که کنترل تمام مرحله و فرآیند تایید صلاحیت را خود برعهده دارد. مزیت اصلی چنین سیستمی این است که مدارک اعطا شده مستقل، شناخته شده تر و با قابلیت پذیرش بالاتر بوده و در تمامی کشورها و شرکت ها مورد تایید می باشند.

برگزاری دوره های آموزشی تست های غیر مخرب 

ULTRASONIC TESTING (UT) PCN LEVEL II

دوره Level II UT دانش و مهارت لازم جهت درک این متد، کار با انواع مختلف دستگاهها و اسکن جوش را فراهم می کند. ساختار این دوره بر اساس PCN/GEN Appendix C1 و SNT-TC-1A می باشد.

مدت دوره

۱۲ روز آموزش ( ۱۲۰ ساعت ) و ۲ روز امتحان

 

ULTRASONIC TESTING PHASED ARRAY (UTPA) PCN Level II

دوره Level II UTPA مهارت و دانش لازم جهت کار با تجهیزات آرایه فازی و اجرای تست جوش به صورت دستی و کد گذاری شده (encoded) را فراهم می کند. این دوره جنبه های تئوری و کاربردی آرایه فازی، مزایا، محدودیت ها و کاربرد آن طبق کدها و استانداردهای مختلف را تحت پوشش قرار می دهد. در این دوره همچنین به صورت عملی تست جوش در لوله و ورق با استفاده از ابزارهای مختلف نظیر بلوک های کالیبراسیون، Encoders، اسکنر و … آموزش داده می شود.

مدت دوره

۱۲ روز آموزش ( ۱۲۰ ساعت ) و ۲ روز امتحان

پیش نیازها

برای امتحان PCN سطح دو UTPA، شرکت کنندگان میبایستی مدرک PCN UT Level II در یکی از طبقه بندی های جوش یا مدرک UT Level II ISO 9712 را داشته باشند.

ULTRASONIC TIME OF FLIGHT DIFFRATION (TOFD) TESTING PCN LEVEL II

 دوره Level II TOFD مهارت و دانش لازم جهت کار با تجهیزات و اجرای تست جوش به صورت دستی و کد گذاری شده (encoded) را فراهم می کند. این دوره جنبه های تئوری و کاربردی TOFD، مزایا، محدودیت ها و کاربرد آن طبق کدها و استانداردهای مختلف را تحت پوشش قرار می دهد. در این دوره همچنین به صورت عملی تست جوش در لوله و ورق با استفاده از ابزارهای مختلف نظیر بلوک های کالیبراسیون، Encoders، اسکنر و … آموزش داده می شود.

مدت دوره

۸ روز آموزش ( ۸۰ ساعت ) و ۱ روز امتحان

پیش نیازها

برای امتحان PCN سطح دو TOFD، شرکت کنندگان میبایستی مدرک PCN UT Level II در یکی از طبقه بندی های جوش یا مدرک UT Level II ISO 9712 را داشته باشند.

MAGNETIC PARTICLE INSPECTION (MT) LEVEL II

دوره MT LEVEL II مهارت و دانش لازم جهت فهم و آشنایی با این متد، کار با تجهیزات و اجرای تست را فراهم می کند.

مدت دوره

۵ روز آموزش ( ۴۰ ساعت ) و ۱ روز امتحان

LIQUID PENETRANT TESTING (PT) LEVEL II

دوره PT LEVEL II مهارت و دانش لازم جهت فهم و آشنایی با این متد، کار با تجهیزات و اجرای تست را فراهم می کند. ساختار این دوره بر اساس SNT-TC-1A می باشد.

مدت دوره

۵ روز آموزش ( ۴۰ ساعت ) و ۱ روز امتحان

RADIOGRAPHIC INTERPRETATION (RI) LEVEL II

دوره RT LEVEL II مهارت و دانش لازم جهت فهم و آشنایی با این متد، کار با تجهیزات پرتوهای گاما و ایکس و تفسیر فیلم های رادیوگرافی را فراهم می کند. ساختار این دوره بر اساس SNT-TC-1A می باشد.

مدت دوره

۶ روز آموزش ( ۵۶ ساعت ) و ۱ روز امتحان

0